“Hard werken en geloof blijven houden”

3 mei 2018 14:15

Jeroen van de Sande

Hier schud ik de hand van Damian Hinds. Hij is de voorzitter van FC United of Manchester (FCUM). De club die ik afgelopen weekend samen met mijn teamgenoten van Nijnsel 3 heb bezocht. We waren getuige van de laatste wedstrijd van het seizoen en het bijbehorende slotfeest in hun o-zo-gezellige kantine. Er barstte een feest lost van jewelste, iets dat we in Nijnsel wel herkennen. FCUM had dan ook een reden voor een feestje: lijfsbehoud.

FCUM is ongeveer tien jaar geleden opgericht door ontevreden supporters van Machester United. Ze begonnen helemaal onderaan de Engelse voetballadder en hebben zich de afgelopen jaren omhoog gewerkt. Niet met het mooiste voetbal hebben we gezien, maar het is ze gelukt. Afgelopen seizoen vierden ze op Broadhurst Park promotie naar de National Leugue North (4e divisie van Engeland). In die klasse was het bikkelen dit jaar, maar zoals zojuist geschreven… ze hebben het gered!
“Hard work and keeping faith”, zijn de woorden van Hinds op mijn vraag hoe het ze gelukt is. Natuurlijk reflecteer ik het dan op ons eigen ‘cluppie’. Ons vaandelteam moet ook nog strijden om lijfsbehoud. Natuurlijk, de laatste weken waren de resultaten nog slechter dan een album van Gerard Joling. Maar dat wil niet zeggen dat het niet meer mogelijk is. Ik zie de jongens wekelijks keihard knokken en de trainingsstaf doet er alles aan om resultaat te halen. Daarom refereer ik nog maar eens naar de woorden van voorzitter Hinds: “Hard werken en geloof blijven houden”. Op die manier zie ik het nog goedkomen. Al is het niet met rechtstreekse handhaving, dan wel via de nacompetitie. Kom op Nijnselmannen!!!!

Met hoopvolle groet,

Voorzitter VV Nijnsel