Van de bestuurstafel

5 april 2018 19:00

Op woensdag 4 april vergaderde het volledige bestuur in het Mediahuis.
Een aantal zaken dat de revue passeerde.

Toon Verhagen heeft voor volgend seizoen de functie van zondagmanager aanvaard.
Inmiddels is er een gesprek geweest met vv Rhode over de invoering van de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Rhode is daar enige tijd geleden al mee begonnen. Tom ten Broeke en Rob Witlox zijn bereid gevonden om de voorbereidingen te stroomlijnen voor invoer bij onze vereniging.
Er zijn nog vacatures voor poetsers (kantine en kleedlokalen, betaald) en barpersoneel op zondagmiddag (betaald) en zondagmorgen (niet betaald maar wel gezellig). De vacatures staan op de site en de aandacht komt op gang.
De belangrijkste voorbereidingen voor het vervangen van het dak kantine en kleedlokalen zijn afgerond. In de eerste week van juli gaat een en ander gebeuren. Daarna wordt bekeken wat de mogelijkheden zijn rondom de aanleg van zonnepanelen.
René Klomp heeft zich bereid verklaard zich te verdiepen in de gevolgen voor onze vereniging aangaande de invoering van de aangescherpte wet ‘privacy’.
‘Voetbalzaken’ is nog steeds druk doende met het volgende seizoen. Prioriteit heeft invulling van de selectie; spelers en staf. Ook is de jeugdcommissie actief rondom dit onderwerp.
Het worden nog enkele drukke ‘voetbalmaanden’. Dit heeft alles te maken met het achterlopende programma plus het feit dat veel teams om meerdere redenen niet willen spelen op Hemelvaart en Pinksteren. Jan Sanders, succescoach van Nijnsel 6, vertrekt eind van deze maand met zijn zwangere vriendin naar een niet ander te noemen resort in Egypte, ondanks wedstrijden tegen de nummers 2 en 3 van de ranglijst in die periode. Sanders geeft aan dat het niet anders kon omdat zijn vriendin werkzaam is in het onderwijs waar de werkdruk enorm hoog schijnt te zijn. Het bestuur spreekt de hoop uit dat zoveel mogelijk kaderleden de komende maanden acte de presence geven omdat er nog veel belangrijke wedstrijden op het programma staan.
Het aantal ‘doordeweekse’ wedstrijden neemt ook toe, zowel uit als thuis. Flexibiliteit bij spelers en kader is gewenst. Alle verenigingen willen natuurlijk ook nog gewoon door trainen. In de competitie van Vrouwen 1 heeft Amstenrade zich teruggetrokken. Dit impliceert dat er geen teams meer rechtstreeks degraderen, na het al eerder terugtrekken van Venlose Boys Girls.
Op zondag 22 april is er weer een Themamiddag: Kinderfeestje. Georganiseerd door Nijnsel Vrouwen 2.
De sponsorcommissie is op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor voor de damesafdeling.
De jeugddag is op zondag 17 juni. Het schijnt dan ook Vaderdag te zijn, de vraag is welke invloed dit commerciële item heeft.
Aan het eind van het seizoen komt er weer een ‘inlevermoment’ van materialen voor alle teams. Hoofd Materialen en Sponsoring Leo Raaijmakers gaat er wat materialen betreft nog wat strakker aanstaan: de omgang met materialen kan en moet beter! Lambert V. vond recent weer een trainingsbal van ‘DA1’ in zijn lommerrijke tuin. En je zou toch zeggen: je gaat met 14 ballen trainen en ook weer met veertien ballen van het veld…..
De komende maanden is er aandacht voor de af en toe haperende stroomvoorziening. Geen gemakkelijk onderwerp, zeker als er later nog zonnepanelen worden aangelegd.
Het sleutelbeheer is nu zo goed als rond.

Lees meer over:
bestuurstafel