Wat altijd scoort; het Bedrijventoernooi van Jan Vervoort

27 april 2024 11:30

Een ijzersterke formule en een kostbare traditie bij vv Nijnsel, het Jan Vervoort Bedrijventoernooi, genoemd naar onze onvergetelijke clubman van weleer. Het werd inmiddels al zeventien keer georganiseerd met alleen de coronajaren als onderbreking.

De organisatie was jarenlang in goede en nijvere handen van Jan van Heesch en Erik Hoppenbrouwers, samen met een mooi peloton aan vrijwilligers waaronder de loyale leden van de maandagmiddagploeg die je zowat voor alles en nog wa kunt inschakelen. De laatste afleveringen werd het toernooi gedragen door Erik Hoppenbrouwers, René van den Elsen en Gerry van der Leest en dat gebeurt nu, de inmiddels 18e aflevering, ook weer. Vorig jaar is er een aantal technologische ontwikkelingen doorgevoerd zodat supporters en spelers à la minuut de resultaten en tussenstanden kunnen zien op het grote scherm. Een prachtige toevoeging, zo lieten enthousiaste supporters en spelers inmiddels weten, een schot in de roos.

Het toernooi wordt dit jaar gehouden op zondag 23 juni en de organisatie hoopt opnieuw op een mooi deelnemersveld van sponsoren en vriendengroepen. Het natje, droogje, muziekje en hoogwaardig amusement staan natuurlijk ook weer hoog op het prioriteitenlijstje en die krijgen dan ook van de organisatie onverkort alle aandacht. De slachthuizen hebben inmiddels alle verloven ingetrokken, de vraag naar heerlijke hamburgers neemt alleen nog maar toe. Voor kinderen is het bekende ‘Daan van der Vleuten-springkussen’ gereserveerd dat wederom om niet beschikbaar wordt gesteld.

Het is van oudsher een toernooi met een aaneenschakeling van gezellige momenten zo net voor de zomervakantie. Er wordt een balletje getrapt en tussendoor gesmuld van een balletje gehakt. Sportiviteit voert de boventoon en in de loop van de middag wordt het spannender voor de teams die langzaam maar zeker aan de finalerondes beginnen te ruiken. Het is ook een van de laatste evenementen in het kader van ’75 jaar vv Nijnsel, Wè Anders’, een dag of tien later gevolgd door een zinderend slotweekend.

Een aantal weken geleden is er al een vooraankondiging uitgegaan naar de deelnemers van vorig jaar, maar nu zijn ook alle sponsoren uitgenodigd om een team af te vaardigen, al dan niet in combinatie met een andere sponsor. Hang er een leuke naam aan en succes verzekerd. Er wordt opnieuw gespeeld op halve velden met zes spelers, dus dat geeft ook mogelijkheden voor kleine(re) ondernemingen. Spelers moeten geboren zijn voor 2009 en na 1940, dus zet je hoofd Personeelszaken maar eens aan het rekenen.

Inschrijven kan makkelijk via https://www.tournify.nl/live/jv2024 of via een mail naar [email protected]. Vermeld even de bedrijfsnaam, de naam waaronder het team wil deelnemen en naam en telefoonnummer van de contactpersoon. Dan komt alles weer op z’n pootjes terecht. Er volgt snel een bevestiging. Overbodig te melden maar toch; dames zijn natuurlijk ook van harte welkom, meer dan! De afgelopen twee edities werden gewonnen door het team van de Tobbelaars. Zij willen dit graag voor een derde keer bewerkstelligen maar andere deelnemers zullen daar mogelijk anders over denken……

Graag tot ziens op zondag 23 juni op sportpark Den Eimert aan de Sportlaan, de eerste balomwentelingen worden vanaf 10.00 uur waargenomen.